nostalgi! kan uppfattas som tråkig

Idag är det glentoran. matchen är redan avgjord. frågn är bara om pierre ska få 8 eller 9 i betyg av mig på en 10 gradig skala.  imorrn klockan 12 sänds lottningen till nästa omgång. eftersom bajen och fugla åkte så blev aik seedat vilket iofs är skönt. men trist samtidigt att möjligheterna för ett norskt lag i nästa omgång försvann.
 
jag fann en länk hur som helst på totalfotball som väckte mitt första europaminne med gnaget. 94-95 såg jag så vitt jag kan minnas min första aik match i europaspel. Parma hemma. Spirella girls sjöng om Brolin i paus och massimo crippa gjorde enda målet (det kom jag inte ihåg dock) vi satt på östra, nästa borta vid södra. jag och farsan.

allsvenska debuten var avklarad nåt år tidigare och den som får gälla som det var aik-brage 9-3. jag, grybb, farsan och nikos satt på västra. i paus fick jag 100 kronor av farsan att handla för. han skulle ha tillbaka växeln. det sköt jag upp på och när aik i andra halvlek gjorde mål (i den åldern spelade det ingen roll om det var 1-0 eller 8-2 målet, glädjen var enorm oavsett) flög jag ur min stol och fick se växeln rulla ner för läktaren.

ikväll vet jag inte hur matchen följs men radio verkar vara det enda alternativet för mig. går i tankarna om jag ska köpa öl och pizza. återkommer om ni vill om det.

Kommentarer
Postat av: Vinna cupen vinna cupen AIK

Kan du va snäll att i framtiden skriva AIK med stora bokstäver.
Jag blir faktiskt riktigt förbannad när jag ser en AIK:are skriva AIK som du gör..
Svin.

2007-08-03 @ 04:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0