dif fotboll har aldrig funnits

är dålig timing men jag ska längre ner förklara. idag blir det ren fotboll.

det var 11 400 på stadion igår som enligt wikipedia rymmer 16 000. dåliga platser må vara en (bort)förklaring. men det e toppmöte. och jag gick till min krets, vem känner jag som går regelbundet på matcher? en. och han känner jag inte på riktigt. dessutom har han en dålig blogg nu för tiden.

de andra då som utger sig för vara blåblå? sjunger när dom lever?

igår debuterade jag på damfotoll. AIK-QBIK (0-0) det är dålig fotboll, ja, men dom som använder det som argument säger indirekt att dom bara håller på sitt lag så länge dom spelar högt upp i seriesystemen. för att citera en gf: hellre AIKare i div 8 än difare i CL.

åter och återigen tvingas jag slåss mot liverpool supportrar gällande svensk fotboll i norge. dom säger att det e skit fotboll. jag ser ner på dom och accepterar dom inte som fans. ska dom sluta hålla på liverpool i om de skulle falla handlöst? ja, dom skulle troligen det. jävla pajaser.

AIK-QBIK var som sagt ingen fest men det e skönt att se svarta tröjorna med guldsiffrorna.

Elfsborg imorrn och jag konstaterade för mig själv att de inte hade nån i laget som jag kunde använda min favorthäckling mot.  Nästan så jag undrar om Stefan Andreasson hörde min bön och värvade fredrik björk. nu missar han matchen på råsunda tyvärr.

ut.


Kommentarer
Postat av: Robban

din blogg e bäst. och alla djurgårdare e medgångare.
ps; jag gick inte igår för att det regnade.

2007-07-09 @ 00:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0