natt mot måndag

"Kommunismen är en fin tanke men funkar aldrig i praktiken"

detta kläcker alltså guldgrävaren "Frazze" ur sig på min fråga varför en Pay it forward kampanj inte finns i verkligheten. det får mig att gå i taket. jag hatar det meningen. den används av wannabe rich bitches som lite sofistikerat, i deras ögon, vill visa sin politiska ståndpunkt.

det här e ingen politisk blogg. det e en jävla blogg där jag skriver om vad fan jag vill och därför följer jag inga som helst regler.

jag vet inte hur man kan svara med den meningen på min fråga. hon menar då att fina tankar inte existerar och ej är genomförbara. vilket kvalificerat skitsnack säger jag och trist för henne som därmed oxå har tappat hoppet på mänskligheten. det borde för hennes del vara deprimerande. menglädjer henne och upplyser  om att Cancerfonden, rädda barnen, Unicef etc etc alla är organisationer som bygger på en "fin tanke" som faktiskt fungerar tack vare det finns människor som har empati.

sen kommer hon med diverse irrelevanta argument som inte e värda att ens lägga energi på.

jag funderar på att dra igång en Pay it forward kampanj. Ni kommer snart märka det. Och allt överskott ska fanimej gå till de fenomen som faktiskt bygger på en "fin tanke"

tänk att ha så cynisk syn på omvärlden, att helt tappat hoppet på att folk kan göra saker utan att göra det för egen vinnig.

jag tvekar själv ibland förvisso men i grund och botten måste jag tro på att det finns en godhet.

i övrigt har jag börjat en rensning på min msn lista mot folk som endast ser till sitt eget och bara pratar när det passar dom och då pratar om sina egna problem och bekymmer. ni har missbrukat mitt ständigt glada, tillmötesgående och sociala tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0