A heart full of love

Nu mår jag bra igen. Vet inte vad jag orkar få upp men tror inte det blir mkt. Det beror inte på trötthet. För natten kan bli lång.

Det där jag skrev här om dagen om att jag inte ser nån framtid, vad oskönt det känns med lite avstånd.

Min dag idag har återigen vart meningslös och jag vet inte men tror jag e på väg ner i träsket. Som helvete. Ett tag var jag på väg att gå genom mina sparade sms för att fylla ut bloggen. Men hur skulle det se ut? Där har jag bara sparat sms som gjort mig tårögd, förvisso av både positiva och negativa anledningar. Positiva som när nån faktiskt säger något positivt om en, som säger att den på något sätt gillar mig. Då blir jag rörd. Och ett sånt sms kan ligga kvar i telefonen länge. Även om det inte i längden är så bra för mitt välbefinnande. Sen har jag ju påminnelsen från Tele2 på sms om att jag ska betala en räkning på 1400:- och då blir jag tårögd oxå.

Ett halv-tema för kvällen har vart att en grabbig jargong sällan uppmuntrar. Men för mig just nu när folk uppmuntrar känns det som att dom pissar på mig mer bara. Hånar mig.

-Andy, du har mkt pengar  Nej. Jag har 200:- i 2 veckor. (Och, för den delen, studieskulder på 150 k)
-Andy du har stor kuk. Det har jag inte och vad hade det spelat för roll om jag nu hade haft det? Den används ju ändå inte.
-Andy, du kan få massa tjejer. Nej isåfall hade jag inte suttit här och grävt ner mig ensam.  

Då är det nästan bättre att få höra sanningen vilken plump i protokollet man är. "Ok nu e det så här Andreas, du e inte spec lyckad på nåt sätt men vi tycker du e rolig att umgås med ibland" För ibland vill jag inbilla mig att jag rolig att vara med även om man inte på förhand vet eftersom mitt humör är aningen..ehh...oberäkneligt. Hur det ska stabiliseras vet jag inte men det måste ordnas nångång för så här kan det inte vara livet ut.

Nu blev det ganska tafatt här med bara lite korta notiser och meningen e ju att jag ska skriva om tunga ämnen som rör sig i mitt huvud. Saker jag grubblar på. Ligger på golvet och funderar över. Blir ju bara ett ältande ut i oändligeheten och det blir ju inte kul för varken dig eller mig i längden. Imorgon kommer Allsvenska tipset på dagen. Sen funderar jag på köpa öl för alla 243:- jag har kvar och bli full och sen skriva en fylleblogg a la jag gjorde förra våren. Den blev ganska lyckad och hoppas upprepa den succen i år med. Men det här kommer sannolikt inte hända eftersom jag e en tönt och snackar mkt med gör lite av dom saker jag egentligen vill göra så räkna inte med nåt.

Och avslutningsvis  vill jag bara säga att jag hatar er tjejer med era meningslösa modebloggar. Ni kommer aldrig få respekt  i mina ögon.

And you must never go away
Cosette, Cosette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0