Fotbollens NHL!

Senaste dagarna har journalistiken ryckt upp sig får jag säga vanligtvis blir jag oftast upprörd, som t ex när Özkan på nåt obegripligtvis får 2 av 5 plus i allsvenska bilagan, men här kommer äntligen nåt vettigt för er som älskar England.

"Ändå var vi nog fler än en som i förrgår kväll tänkte "det här är inte den fotboll jag en gång föll för".

Alla måste sitta ner hela matchen, ingen fick vara för livlig utan att riskera att bli utslängd av de säkerhetsvakter som utstrålade rakt igenom iskallt människoförakt."

"Mitt i allt kände jag en vemodig längtan tillbaka till gamla Highbury. Sliten och skiten, omgiven av ännu slitnare hus, sunkiga pubar och flottosande fish-and-chips-stånd.

Så fort man steg upp ur tunnelbanan hörde man sången och kunde bara följa med strömmen av folk mot arenan, alla "Common people". Ett uttryck som ofta används nedsättande, men jag väljer att tolka det bokstavligt. Vanligt folk, på väg för att se på fotboll."

//Jennifer Wegerup i dagens aftonblaska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0