Jag vet du vill ha mig

Fotboll? Snart
Mat? Nyss.
Blogg? nu.

Först ska jag ta er vidare i mina drömmar. Varför jag skriver om dom e för att jag vill minnas dom. Natten till igår drömde jag att jag först låg med en av de tre jag hade med i min tävling i ett tidigare blogginlägg. Jag noterade dock att när jag vaknade hade jag inte alls en blöt fläck som vid tidigare liknande drömmar. Nu var jag helt torr. Och det var både skönt och får ses som ett framsteg.

Del II i drömmen slängdes jag snabbt över till Råsunda där jag stod med en spelare från mitt lag där jag stolt kunde förklara att "om en timme kommer det var 25 000 här" Han sa bara "sjukt" och var förstås fantastiskt imponerad. Det aningen udda här var att Barcas fans stod där Kalmars borde stått.


I Cafe var det en intervju med Alex Schulman. När jag läste den trodde jag att jag läste intervju med mig själv. Inte hur han formulerade sig för där e jag stråt vassare...ehh...men hur han känner sig.

T ex känner han sig endast lycklig när han skrivit nåt bra, nåt träffande. Då känner han sig "Fan Alex, det gjorde du bra". Och just det har jag tänkt ett par ggr "Fan Andrew, du e för skön. Där satt du den". Det kan vara om skolgrejer eller här, i bloggen. Men hur jävla tråkig e man inte då? När en skolgrej e enda gången man e tillfreds?

En del är inte bättre, många säger ju "barnen och min fru etc" och det e ju klyschigt. Men då verkar man ju iaf som en människa. Att man bryr sig, att man har känslor.

Jag ser förresten ingen framtid för mig själv. Och det sköna med dig bloggen e att jag verkligen e ärlig mot dig. Jag menar det. Förut kunde jag blunda och visualisera jobb,boende och (tjej..hey!) sånt som man har när man e över 30 kanske. Men när jag blundar nu då ser jag bara mina ögonlock.

Och på en skala från 1-10 hur mkt jag längtar till söndag så 10. Känns nästan som ska födas på nytt. Iaf att livet börjar igen efter ett par månaders dvala. Årets ! blir CH Jagne.


Kommentarer
Postat av: Robban

Du hänger upp tillvaron på CH Jagne....Bra!

2008-03-26 @ 21:55:51
URL: http://lava.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0